DIGITALGOODS
- Change language
Polityka zwrotów na DIGITALGOODS
W tym artykule znajdziesz wszystkie potrzebne Ci informacje o zwrotach, na przykład: jak zrezygnować z zakupu, jak zapakować i odesłać zakupiony przedmiot, albo kiedy sprzedający zwróci Ci wpłatę.
- Rezygnacja z zakupu – jakie masz możliwości
- Czas na poinformowanie sprzedającego i nadanie przesyłki
- Zwrot przesyłki
- Pakowanie przesyłki zwrotnej
- Zwrot wpłaty przez sprzedającego
- Zwroty zagraniczne – dotyczy tylko allegro.pl
Rezygnacja z zakupu - jakie masz możliwości
Jeśli kupisz przedmiot na DIgitalgoods, a później zmienisz zdanie, możesz wycofać się z zakupu na kilka sposobów.
Anulowanie zakupu
Dzięki opcji [anuluj zakup] możesz szybko zrezygnować z zamówienia nawet po jego opłaceniu. Jeśli sprzedający pozwala na anulowanie, znajdziesz tę opcję w szczegółach zakupu. Nie anulujesz zakupu, gdy:
- sprzedający zmieni status Twojego zamówienia na: W realizacji, Przygotowane do wysyłki lub Wysłane
- poda Ci numer do śledzenia przesyłki
- kupujesz na fakturę
- kupujesz z konta firmowego.
Dowiedz się, jak anulować zakup.
Może się zdarzyć, że sprzedający zdąży nadać do Ciebie przesyłkę, zanim anulujesz zakup. Zobaczysz wtedy, że status przesyłki się zmienił. Możesz też otrzymać od sprzedającego powiadomienie o wysyłce. W takiej sytuacji skorzystaj z opcji opisanej poniżej.
Warunki zwrotu – kto i kiedy może zwrócić przedmiot
Jeśli nie możesz już anulować zakupu, kliknij [zwróć zakup] w zakładce Moje zakupy. W niektórych przypadkach ta opcja nie będzie dostępna. Sprawdź, kiedy sprzedający nie musi przyjąć zwrotu.
Możesz skorzystać z tej opcji zarówno przed, jak i po odebraniu przesyłki. Kliknij [zwróć zakup] i wypełnij Formularz zwrotu towaru, aby potwierdzić chęć odstąpienia od umowy. Nie masz obowiązku użyć formularza, chociaż to najwygodniejszy, najszybszy i najbezpieczniejszy sposób. Możesz jednak dostarczyć sprzedającemu dowolne jednoznaczne oświadczenie, używając podanych przez niego danych kontaktowych.
Jeśli kupujesz jako gość [1], a później chcesz odstąpić od umowy i zrezygnować z zakupu:
- Otwórz mejl, który przesłaliśmy Ci po złożeniu zamówienia. Kliknij [przejdź do informacji o zakupie], żeby otworzyć stronę ze swoim zamówieniem.
- Kliknij [zwróć zakup] na dole zamówienia i wypełnij Formularz zwrotu towaru.
- Kupując bez rejestracji, możesz zwrócić towar samodzielnie albo wybrać płatną metodę nadania przesyłki zwrotnej w Formularzu.
Dowiedz się, jak zwrócić kupiony przedmiot.
[1] Opcja zakupu bez rejestracji nie jest dostępna na allegro.pl.
Kto ma prawo zwrócić zakup
Masz prawo zwrócić kupiony przedmiot, gdy składasz zamówienie jako konsument (lub osoba w pewnych przypadkach traktowana jako konsument, zgodnie z obowiązującym prawem) – czyli indywidualny kupujący (osoba fizyczna), który:
- nie prowadzi działalności gospodarczej
- prowadzi działalność gospodarczą i kupuje przedmiot na potrzeby swojej działalności, ale zakup nie ma charakteru zawodowego (cel związany z działalnością jest ograniczony, a nie dominujący w ogólnym kontekście umowy).
Przykład: kupujesz drukarkę do warsztatu samochodowego.
Sprzedający może odmówić przyjęcia zwrotu, jeśli:
- nie jest przedsiębiorcą – sprawdzisz to w sekcji O sprzedającym na stronie oferty
- kupujesz produkt z ograniczonym prawem do zwrotu.
W takim przypadku w ofercie zobaczysz informację:
Brak zwrotu – nie możesz odstąpić od umowy, jeśli:
- kupujesz produkt, który ma krótki termin przydatności do użycia albo szybko się psuje – na przykład nabiał albo świeże warzywa.
- zamawiasz dziennik, periodyk lub czasopismo bez umowy o prenumeratę.
- cena kupionego produktu lub wynagrodzenie za niego podlegają wahaniom na rynku finansowym, które mogą wystąpić przed upływem terminu odstąpienia od umowy, a sprzedający nie ma na nie wpływu – na przykład sztabki złota, srebro i platyna.
- sprzedający stworzył produkt na Twoje indywidualne zamówienie i zgodnie z Twoimi wytycznymi – na przykład koszulkę z Twoim nadrukiem albo pióro z grawerem.
- kupujesz produkt leczniczy w rozumieniu prawa farmaceutycznego (np. lek dostępny bez recepty [2]), środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego wydany z apteki (np. mleko modyfikowane) lub wyrób medyczny wydany z apteki (np. bandaże, termometr).
[2] Kategoria dostępna tylko na allegro.pl.
Zwrot ograniczony – nie możesz odstąpić od umowy, jeśli:
- otworzysz zapieczętowane opakowanie z nagraniem dźwiękowym, nagraniem wizualnym albo programem komputerowym. Zdjęcie folii ochronnej z fabrycznie nowej płyty lub gry jest równoznaczne z otwarciem zapieczętowanego opakowania.
- kupisz treść cyfrową niezapisaną na nośniku materialnym i:
- sprzedający rozpoczął już dostarczanie treści, a
- zawarta umowa zobowiązuje cię do zapłaty ze względu na:
- wyrażenie jednoznacznej zgody na rozpoczęcie dostarczania treści przed upływem terminu odstąpienia,
- przyjęcie do wiadomości, że rezygnujesz w ten sposób z prawa odstąpienia od umowy,
- dostarczenie przez sprzedającego potwierdzenia zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku, w rozsądnym czasie od jej zawarcia – na przykład pobrania ebooka lub kodu do gry.
- zmieszasz lub połączysz kupiony produkt z innym w sposób trwały i nieodwracalny – na przykład wlejesz olej samochodowy do pojazdu albo wymieszasz dwuskładnikową farbę.
- kupisz i otworzysz produkt higieniczny w zapieczętowanym opakowaniu – na przykład test ciążowy, końcówki do szczoteczek, soczewki kontaktowe lub maseczki. Takie produkty możesz zwrócić tylko przed otwarciem.
Czas na poinformowanie sprzedającego i nadanie przesyłki
Gdy zwracasz towar, musisz poinformować o tym sprzedającego, a następnie nadać przesyłkę zwrotną. Dowiedz się, jak to zrobić i ile masz czasu.
Poinformuj sprzedającego o zwrocie
Zgodnie z prawem masz 14 dni [3] na powiadomienie sprzedającego o odstąpieniu od zakupu. Termin biegnie:
- od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki [4] albo
- od dnia zawarcia umowy kupna treści cyfrowej, niezapisanej na nośniku materialnym.
Sprzedający może wydłużyć ten termin – informacje na ten temat znajdziesz na stronie oferty, w sekcji Zwroty.
Poinformuj sprzedającego o zwrocie za pomocą Formularza zwrotu towaru – znajdziesz go w opcjach przy wybranym zakupie, w zakładce Moje zakupy.
Nie musisz wysyłać żadnych dodatkowych dokumentów czy wiadomości, ani potwierdzać zwrotu telefonicznie. Nie masz obowiązku użyć formularza, chociaż to najwygodniejszy, najszybszy i najbezpieczniejszy sposób. Możesz jednak dostarczyć sprzedającemu dowolne jednoznaczne oświadczenie z danymi potrzebnymi do dokonania zwrotu.
[3] Jeżeli sprzedający:
- nie poinformował Cię o Twoim prawie odstąpienia od umowy – okres odstąpienia wydłuża się o 12 miesięcy od momentu upłynięcia początkowego okresu odstąpienia
- poinformował Cię o Twoim prawie odstąpienia od umowy i zrobił to w ciągu 12 miesięcy od zakończenia początkowego okresu odstąpienia – na odstąpienie masz 14 dni od otrzymania tej informacji.
[4] Jeśli w ramach jednego zakupu zamawiasz kilka produktów, w kilku przesyłkach, na odstąpienie od umowy masz 14 dni od dnia, w którym dostaniesz ostatnią przesyłkę (Ty lub wskazana przez Ciebie osoba, z wyjątkiem przewoźnika). Jeśli produkty dostarczono w kilku partiach lub częściach – na odstąpienie od umowy masz 14 dni od dnia, w którym dostaniesz (Ty lub wskazana przez Ciebie osoba, z wyjątkiem przewoźnika) ostatnią partię lub część zamówienia.
Ile masz czasu na nadanie przesyłki zwrotnej
Po przesłaniu Formularza zwrotu towaru (lub powiadomieniu sprzedającego o rezygnacji w inny sposób) masz 14 dni kalendarzowych na nadanie przesyłki.
Zwrot przesyłki
Dostępne sposoby i koszty nadania przesyłki
W Formularzu zwrotu towaru wybierz sposób nadania przesyłki zwrotnej – darmowy lub płatny. Dostaniesz wtedy etykietę zwrotną lub kod zwrotu.
Przesyłkę możesz nadać:
a) za darmo – zaproponujemy Ci darmową metodę dostawy w Formularzu, jeśli:
- korzystasz z Allegro Smart! i zwracasz produkt dostarczony metodą Smart!
- spełniasz warunki promocji dostępnej na Twoim rynku.
Oferowana darmowa metoda zwrotu może różnić się od metody dostawy zamówienia.
b) metodą płatną – możesz kupić etykietę nadawczą lub kod bezpośrednio od Allegro, jeśli na przykład wolisz wybrać inną metodę niż darmowy zwrot w ramach Allegro Smart!
Płatne metody zwrotu różnią się w zależności od rynku.
c) na własny koszt – wybierz tę opcję, jeśli nie przysługuje Ci darmowy zwrot lub nie odpowiadają Ci darmowe metody dostawy proponowane w formularzu. Etykietę lub kod zwrotu kupisz wtedy bezpośrednio od przewoźnika. Jeśli wybierzesz tę metodę, nie będziemy mogli informować Cię o statusie Twojej przesyłki.
d) na koszt sprzedającego – skorzystasz z tej opcji, jeśli sprzedający to umożliwia. Informacje na ten temat znajdziesz na stronie oferty, w części Zwroty. Skontaktuj się ze sprzedającym, by poprosić o więcej szczegółów.
Pamiętaj: sprzedający ma prawo wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do czasu otrzymania od Ciebie przesyłki lub dowodu jej nadania.
Pakowanie przesyłki zwrotnej
Jako nadawca przesyłki to Ty odpowiadasz za zapakowanie jej w taki sposób, by dotarła do sprzedającego nieuszkodzona.
Każdy przewoźnik udostępnia własne instrukcje właściwego pakowania przesyłki. Jeśli skorzystasz z Formularza zwrotu towaru, zobaczysz je po wybraniu metody dostawy i wysłaniu formularza. Przeczytaj je dokładnie przed nadaniem paczki.
Przede wszystkim:
- odpowiednio zabezpiecz towar – wybierz opakowanie dostosowane do towaru, na przykład karton, foliopak, wypełnienie przesyłki
- usuń starą etykietę
- nie przyklejaj etykiety na oryginalnym opakowaniu, tylko na kartonie lub foliopaku
- jeżeli zakup dotarł do Ciebie na palecie, również przygotuj przesyłkę zwrotną na palecie.
Jeśli do zakupu sprzedający dołączył gratis, zwróć go razem z odsyłanym produktem.
Uszkodzenie zwracanego towaru
Sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu, jeśli przedmiot:
- został przez Ciebie uszkodzony
- nosi ślady użytkowania, które świadczą o tym, że był używany w zakresie szerszym niż to konieczne do stwierdzenia jego właściwości – na przykład: widoczne ślady użycia, brak metek lub innych elementów, uszkodzone naklejki.
Jeżeli przesyłka została uszkodzona lub zaginęła w transporcie:
- w przypadku wysyłki na koszt własny – złóż reklamację do przewoźnika
- w przypadku wysyłki metodą oferowaną przez Allegro (etykieta lub kod wygenerowane przez Formularz zwrotu towaru) – skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.
Zwrot wpłaty przez sprzedającego
Ile czasu ma sprzedający na zwrócenie Ci kosztów zamówienia
To zależy od formy i powodu rezygnacji z zakupu:
a) anulowanie zakupu – sprzedający powinien dokonać zwrotu w ciągu 2 dni roboczych.
b) odstąpienie od umowy – sprzedający powinien zwrócić Ci wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu i sprawdzeniu towaru – w ciągu 7 dni kalendarzowych liczonych od dnia zmiany statusu przesyłki zwrotnej na Dostarczona i nie więcej niż 14 dni od momentu przesłania przez Ciebie Formularza zwrotu towaru. Możesz sprawdzić status przesyłki zwrotnej w szczegółach zakupu, w zakładce Moje zakupy. Sprzedający ma prawo wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do czasu otrzymania od Ciebie przesyłki lub dowodu jej nadania.
c) zwracasz produkt z powodu:
- reklamacji (wady towaru) – dotyczy transakcji zawartych do 31 grudnia 2022 roku na allegro.pl i do 30 czerwca 2024 na allegro.sk – wnioskujesz o całkowity lub częściowy zwrot pieniędzy poprzez Formularz zwrotu towaru. Sprzedający rozpatrzy Twój wniosek w ciągu 14 dni kalendarzowych od momentu jego wysłania. Jeśli uzna Twoją reklamację, niezwłocznie zwróci Ci wpłatę.
Jeżeli chcesz, by sprzedający wymienił produkt, dosłał brakujący element lub usunął wadę, zgłoś reklamację bezpośrednio do niego. Informacje na ten temat znajdziesz w ofercie sprzedającego, w części Reklamacja.
- reklamacji (wady/niezgodności towaru z umową) – dotyczy wszystkich transakcji z wyjątkiem wymienionych powyżej – wnioskujesz o całkowity lub częściowy zwrot pieniędzy poprzez Formularz zwrotu towaru, ponieważ:
- sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową, bo jest to niemożliwe lub zbyt kosztowne
- sprzedający nie doprowadził towaru do zgodności z umową (nie dokonał naprawy lub wymiany)
- sprzedający nie jest w stanie doprowadzić towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub nie narażając Cię na nadmierne niedogodności
- sprzedającemu nie udało się doprowadzić towaru do zgodności z umową (dokonując naprawy lub wymiany)
- niezgodność towaru z umową jest na tyle istotna, że uzasadnia natychmiastowe odstąpienie od umowy lub obniżenie ceny.
Poinformuj sprzedającego o niezgodności towaru z umową przed upływem terminu obowiązującego w Twoim kraju.
Pamiętaj: odpowiedzialność sprzedającego za niezgodność towaru z umową różni się w zależności od rynku